خردکن برقی

با خردکن میشه آسیاب کرد؟

با خردکن میشه آسیاب کرد؟

آسیاب کردن نسبت به خرد کردن، نیاز به قدرت بیشتری از دستگاه هست. بنابراین ممکنه دچار تردید باشید که آیا می‌توانید از خردکن برای آسیاب کردن بدون آسیب رساندن به خردکن استفاده کرد یا خیر؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

آیا با خردکن برقی میشه آسیاب کرد؟

خردکن برقی علاوه بر خرد کردن گوشت و سبزیجات قادر است مواد سفت مثل آجیل، غلات و جبوبات را آسیاب کند. باید توجه کرد، بستگی به نوع و کیفیت خردکن هم دارد. به عنوان مثال خردکن های تیغه تیتانیومی 6 پره به راحتی مواد رو برای شما آسیاب می‌کنند.

بادام آسیاب شده

چه موادی رو می‌توانید با خردکن برقی آسیاب کنید؟

آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌ها سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن هستند و مصرف آنها در رژیم غذایی روزانه توصیه می شود. با استفاده از خردکن برقی می توانید به راحتی انواع آجیل و دانه ها را در عرض چند ثانیه آسیاب و یا خرد کنید.

گردو، بادام، پسته، فندق، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو و … از جمله آجیل و دانه هایی هستند که به راحتی می توانید با خردکن برقی آنها را آسیاب کنید و از آنها در تهیه انواع غذاها، دسرها و یا میان وعده ها استفاده نمایید.

غلات

غلات نیز از جمله مواد غذایی پرمصرف در سفره ایرانی ها هستند. جو دوسر، برنج و … از جمله غلاتی هستند که می توانید با استفاده از خردکن برقی آنها را آسیاب کنید.

آرد جو دوسر یکی از مواد غذایی پرخاصیت و محبوب برای صبحانه است که می توانید به راحتی با آسیاب کردن جو دوسر در خردکن برقی آن را در منزل تهیه کنید. همچنین می توانید از برنج آسیاب شده برای تهیه انواع سوپ و یا پوره استفاده نمایید.

حبوبات

حبوبات منبع غنی از پروتئین و فیبر هستند و نقش مهمی در سلامتی بدن ایفا می کنند. عدس، لوبیا، نخود و … از جمله حبوباتی هستند که می توانید با استفاده از خردکن برقی آنها را آسیاب کنید.

آرد نخود یکی از مواد اصلی تهیه فلافل است که می توانید به راحتی با آسیاب کردن نخود در خردکن برقی آن را در منزل تهیه کنید. همچنین می توانید از لوبیا و عدس آسیاب شده برای تهیه انواع سوپ و یا خوراک استفاده نمایید.

قهوه

شما با خردکن برقی می‌توانید قهوه را آسیاب کنید اما به دلیل اینکه قهوه نیاز به درجه و ظرافت خاصی از آسیاب کردن دارد، به عنوان مثال قهوه اسپرسو یا قهوه فرانسه. پیشنهاد می‌شود از آسیاب برقی مخصوص استفاده کنید که آسیاب کردن قهوه را بهتر انجام می‌دهد.

چه نوع خردکنی برای آسیاب کردن مناسب است؟

انتخاب خردکن مناسب برای آسیاب کردن می تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد، چرا که تنوع بسیاری در بازار وجود دارد و هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی نکات کلیدی برای انتخاب بهترین خردکن برای آسیاب کردن بپردازیم.

تیغه تیتانیوم طلایی 6 پره

تیغه ها قلب تپنده هر خردکنی هستند و کیفیت و عملکرد آنها نقش اساسی در نتیجه نهایی آسیاب کردن دارد. تیغه های تیتانیوم طلایی به دلیل سختی و مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، گزینه ای ایده آل برای آسیاب کردن مواد سخت محسوب می شوند. این تیغه ها همچنین به دلیل لبه های تیز و برنده خود، مواد را به طور یکنواخت و ریز آسیاب می کنند.

تیغه تیتانیومی 6 پره
این تیغه مربوط به خردکن دو کاسه سیلورکرست اصلی می‌باشد.

تعداد پره های تیغه نیز بر کیفیت آسیاب کردن تاثیر می گذارد. به طور کلی، خردکن هایی که تیغه های 6 پره دارند، عملکرد بهتر و سریع تری نسبت به خردکن های با تعداد پره کمتر مانده 4 پره دارند. این تیغه ها با چرخش سریع و منظم خود، مواد را از زوایای مختلف خرد کرده و از باقی ماندن تکه های درشت جلوگیری می کنند.

موتور قوی و پرقدرت

آسیاب کردن مواد، به خصوص مواد سخت و مرطوب، به نیروی زیادی نیاز دارد. بنابراین، برای انتخاب خردکن مناسب برای آسیاب کردن، باید به قدرت موتور آن توجه ویژه ای داشته باشید.

موتور خردکن برقی

موتورهای پرقدرت نه تنها کارایی و سرعت آسیاب کردن را افزایش می دهند، بلکه از داغ شدن و سوختن موتور در هنگام کار مداوم نیز جلوگیری می کنند.

فاصله کم تیغه نسبت به کاسه

فاصله کم تیغه ها نسبت به کاسه خردکن، یکی از فاکتورهای مهم برای آسیاب کردن یکنواخت و ریز مواد است. در خردکن هایی که فاصله تیغه ها تا کاسه زیاد است، ممکن است برخی از مواد در گوشه های کاسه گیر کرده و به طور کامل آسیاب نشوند.

فاصله تیغه نسبت به کاسه

بنابراین، هنگام انتخاب خردکن برای آسیاب کردن، به دنبال مدل هایی باشید که فاصله تیغه ها تا کاسه کم باشد. این امر به تیغه ها کمک می کند تا به تمام نقاط کاسه دسترسی داشته باشند و مواد را به طور کامل و یکنواخت آسیاب کنند.

نتیجه گیری

با استفاده از خردکن برقی می توانید به راحتی طیف وسیعی از مواد غذایی را آسیاب و یا خرد کنید و از آنها در تهیه انواع غذاها، دسرها و یا میان وعده ها استفاده نمایید. این دستگاه کاربردی، آشپزی را برای شما آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

برای راهنمایی بیشتر می‌توانید به واتساپ یا ایتا شماره 09056404597 پیام دهید همکاران شما را در انتخاب بهترین خردکن برقی راهنمایی می‌کنند. همچنین برای خرید آسان می‌توانید وارد صفحه خردکن برقی شوید و از آنجا خردکن خود رو خریداری کنید.

به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد آرا: 138

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید.

author-avatar

درباره لارمیس برند

فروشگاه لارمیس برند با هدف خلق تجربه خریدی بی‌نظیر برای شما عزیزان با ارسال مستقیم از بانه، فعالیت خود را آغاز کرده است. این فروشگاه لوازم برقی و آشپزخانه اصل با کیفیت عالی ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *